Europska komisija poziva vas na Dijalog s građanima s povjerenikom za zaštitu potrošača Nevenom Mimicom u ponedjeljak, 3. ožujka 2014. u 16 sati u Hypo Centru, Zagreb. Kako je svačije mišljenje važno, Predstavništvo Europske komisije organizira prijevoz za građane i iz drugih gradova Hrvatske pa će tako biti organiziran prijevoz i iz Čakovca.

Sve zainteresirane (građane, učenike, studente, novinare.) molimo da prijave svoje sudjelovanje (ime i prezime i mjesto odakle dolazite, broj sudionika) na adresu elektroničke pošte eu.info@medjimurska-zupanija.hr.

 

Rasprava u Zagrebu usredotočit će se na tri bitne teme:
1. Hrvatska – gotovo godinu dana članstva u EU-u: što se promijenilo?

Mnoge prednosti ulaska u Europsku uniju vidljive su i prije pristupanja – primjerice jednostavnije putovanje. No tek puno članstvo u Europskoj uniji može zaista ponuditi sve prednosti građanstva Europske unije, od boljih obrazovnih mogućnosti do kupnje putem interneta. Za Hrvatsku kao zemlju prednosti su mnogobrojne, od povećanja dostupnih sredstava iz strukturnih
fondova do toga da se njezin glas čuje ne samo u Europskoj uniji, već putem nje i na globalnoj razini.

2. Kakav je vaš doživljaj članstva u Europskoj uniji, što je prošlo dobro, a gdje vam očekivanja nisu ispunjena?

3. Gospodarska kriza – u kojim područjima Europska unija i njezine države članice moraju pojačati napore kako bi ponovno pokrenule gospodarski rast?

Gospodarska kriza pogodila nas je 2008. godine. Mnogo je toga učinjeno, postoje ohrabrujuće naznake da se situacija poboljšava diljem Europe, no kriza je još uvijek prisutna. U kojim područjima Europska unija mora pojačati djelovanja kako bi se učinkovito uhvatila u koštac s njom? Kako Hrvatska i druge države članice mogu ponovno pokrenuti gospodarski rast? Koja je pritom uloga institucija Europske unije, nacionalnih vlada, velikih korporacija, malih poduzeća i pojedinaca?

Zanimaju me vaši stavovi i prijedlozi.

Politika zaštite potrošača – koja očekivanja imate kao europski potrošača?
Politika zaštite potrošača nudi priliku za vrlo pozitivan učinak na kvalitetu svakodnevnog života ljudi. Svatko od nas je potrošač: želimo biti sigurni i, osobito u doba teških gospodarskih uvjeta, želimo znati da svoj novac pametno trošimo. Politikom zaštite potrošača potrošačima se mora omogućiti povoljnija kupnja i djelotvorno korištenje vlastitih prava. Mnogo je područja u kojima potrošači, kako u Hrvatskoj tako i u čitavoj Europi, imaju priliku za uštedu – manji troškovi za energiju, manje naknade bankama
ili pak kupnja trajnije robe bolje kvalitete. Tržišta moraju raditi na korist potrošača, a ne samo obratno.
Zanimaju me vaše ideje o tome kako svakom Europljaninu omogućiti najpovoljniju moguću kupnju.